Biblioteket

Her kan du låne bøker, tegneserier, spille spill, gjøre lekser, eller bare sitte i fred og ro for å lese. Du finner godt utvalg av fagbøker og skjønnlitteratur. Alle bøker og blader kan lånes i 4 uker.

Bibliotekstilbud

Biblioteket skal være et levende rom. Vi har nylig startet et tilbud der noen elever får lov til å være på biblioteket i storefri.

Reglement for utlån av bøker

Det hender at noen er så uheldige og mister eller ødelegger bøker man har lånt fa skolens biblioteket. Da er regelen at man må erstatte den. Dette gjelder også bøker som er lånt fra Deichmanske bibliotek. Skolen kan være behjelpelig med å finne tittel, priser og etc.

Når det gjelder små lesehefter som elevene har i leselekse fra skolen, er erstatningskravet 50, kr pr. lesehefte.

Her kan du søke på hvilke bøker vi har og reservere de.

Bøkene er delt i kategorier:

• Grøsser
  • Spenning
  • Humor
  • Fantasi
  • Idrett
  • Tegneserier
  • Historie
  • Matematikk
  • Universet og geografi
  • Kroppen
  • Dyr
  • Planter
  • Hobby og fritid
  • Biografier
  • Engelsk

Bibliotekaren er på biblioteket hver dag og hjelper deg gjerne med å finne bok eller søke informasjon til skoleoppgaver.

Regler på biblioteket:

• Bruk innestemme (hviske), det skal være arbeidsro
  • Mat og drikke ikke tillat
  • Alle bøker, blader og spill skal behandles pent
  • Innesko
  • Rydde etter seg

Åpningstider:

• Mandag, onsdag og torsdag 0800-1600 (Leksehjelp)
  • Tirsdag 0830-1530
  • Fredag 0830-1400

Vår bibliotekar

Maria De Las Mercedes Campues

Ta kontakt eller kom innom hvis dere har noen spørsmål.

Planer for biblioteket