Brukerveiledning for foresatte

Slik logger du deg på Portalen

Pålogging til Portalen gjøres via skolens nettside. Klikk på "Logg inn" øverst til høyre på skolens nettside. Velg "foresatte".

Du logger deg deretter på ved hjelp av ID-porten, på samme måte som ved tilgang til en rekke andre offentlige tjenester i Norge. Der kan du velge mellom flere alternativer for elektronisk ID, blant annet MinID og BankID. Dersom du opplever problemer med pålogging, skal du først sjekke at du faktisk får logget på andre tjenester via ID-porten. Dersom selve ID-porten ikke er problemet, kan du kontakte skolen.

Brukerveiledning til Portalen for foresatte

Det finnes en detaljert brukerveiledning for foresatte.

Hvis du ikke får åpnet filen har du mest sansynligvis ikke Adobe Reader installert på din datamaskin. Last ned Adobe Reader her.

Tips til enklere pålogging:

Det er mulig å benytte MinID til pålogging. Da kan man motta kode via SMS til mobiltelefon og slipper å ha med kodebrikke.

Foresatte har mulighet til å sette hake for "Få meldinger på epost" i Profil>Min profilside. Den foresatte vil da motta epost hver gang det publiseres en melding til eleven /foresatte i Portalen. Denne eposten vil inneholde innledende informasjon fra meldingen og foresatte kan evt. logge på for å se resten.

ITS learning

På ITS learning får du oversikt over elevens fravær og halvårsvurderinger.

Se videoforklaring til ITS learning her.