Sommerskolen Oslo 2020 er avlyst

Elever på Sommerskolen

Sommerskolen Oslo har blitt arrangert siden 2006, og i år skulle vært det 15. året med kurs og aktiviteter for alle Oslos elever i sommerferien. Vi vet at dette er et tilbud som både elever og foreldre setter stor pris på og gleder seg til år etter år. Det er derfor med tungt hjerte vi nå må meddele at Sommerskolen Oslo 2020 er avlyst.

Mer info kan leses her

Da koronautbruddet kom til Norge visste vi ikke hvordan våren og sommeren ville se ut, og vi har i det lengste håpet på å kunne gjennomføre Sommerskolen som normalt. Men sikkerhet og helse må komme først. Et arrangement som samler over 19 000 elever og 1000 ansatte på kryss og tvers av bydeler og klassetrinn fordelt på 45 skoler og kurssteder over hele byen, er ikke mulig å gjennomføre med myndighetenes smitteverntiltak og smittevernveileder for skolene. Da myndighetene også forlenget forbudet mot store arrangementer frem til 1. september, ble det klart at vi må avlyse årets sommerskole.

Vi tar med oss minnene fra i fjor, og gleder oss til å lage tidenes sommerskole i 2021.

Sommerskolen Oslo ønsker alle en riktig fin vår og sommer, så ses vi til neste år.

Ta vare på hverandre 💛