Ny uke med fjernundervisning og stengt skole

Illustrasjon.

Vi nå i gang med den tredje uken med fjernundervisning og hjemmeskole. Det er fortsatt vanskelig å si hvor lenge dette vil vare, men vi er glade for at vi nå ser en tom skolegård og alle holder seg hjemme med sine nærmeste.

På skolen arbeider alle ansatte sammen digitalt. Vi har daglige videomøter, vi deler informasjon og vi planlegger gode aktiviteter for elevene i samarbeid med hverandre. Vi hører også masse positivt fra foresatte som med glede forteller hvor kreative lærerne er, og hvordan elevene arbeider hjemme. Som rektor er jeg veldig stolt av dette!

Likevel er det viktig å huske at vi alle er i svært ulike livsstituasjoner. Det er derfor viktig at vi fortsetter å vise den rausheten og forståelsen ovenfor hverandre som vi gjør i dag. Å legge til rette for fjernundervisning og oppfølging av elever vil variere fra klasse til klasse og elev til elev. Vi håper likevel at vi som skole oppfattes som en enhet, selv med de variasjonene som foreligger. Vi vet også hvor krevende det er for alle foresatte med oppfølgingen av dette - igjen, tusen takk! Fortsett å ta kontakt med kontaktlærer til deres barn om noe er uklart, og vil vil gjøre vårt ytterste for legge til rette.

Jeg vil også anbefale alle å ta en titt på den nye hjemmesiden til Aktivitetsskolen. Her er det mange aktiviteter som passer for alle, også de eldste!

Ønsker dere en god uke!

Mvh. Thomas Hansen, rektor