5C lager blogg til Bokslukerprisen

Blogg 5c

I år har vi vært så heldige å bli valgt ut til å være juryklasse i årets Bokslukerpris. Rundt 80 000 elever på 5. og 6. trinn har deltatt i aksjonen. Ved skolestart fikk alle som ønsket lese utdrag fra 10 utvalgte barne- og ungdomsbøker. Etter å ha lest bøkene, kunne man stemme over sine favoritter. Nå er det valgt ut 5 bøker som er kåret til superfinalister. Disse bøkene skal vi lese, fra perm til perm. Innen april 2019 skal vi ha valgt vår favoritt, og sammen med 9 andre juryklasser over hele Norge skal vi Kåre årets beste barne- og ungdomsbok (i alle fall fra barnas ståsted).

For å komme til bloggen trykker du her.

Hvis du vil lese mer om de ti ulike utdragene som har vært en del av Bokslukerprisen, kan du gå inn på denne nettsiden.